18 Eylül 2013 Çarşamba

WINTER IS COMING

Havalar serinlemeye başladı. Şortlara veda etme vakti yavaş yavaş geliyor. Ben de hafif hüzünlenmiyor değilim. Pantolonlara geçiş yaptığımız bu zamanda iç burkuntumu biraz olsun hafifleten şey ise renkler. Madem pantolon giyiyoruz en azından renkli olsun.









Bir de saç meselesi var tabi. Bu sezon örgüler pek bir moda. Bense bu Prenses Leia modelinin ayrıca bir hastasıyım. Maalesef,  kendi saçımı kendim örme gibi bir yeteneğim olmadığından istediğim her an böyle dolaşamıyorum. Eğer saçlarım örgülüyse bilim ki annem yanımdaymış.




The weather started to get cold and we have to say goodbye to our little sweet shorts. This situation makes me sad actually. Seasons of wearing trousers is coming. To get rid of this sorrow, at least we can use colors!











And of course the hair. This fall, braided hairs are very popular. My favorite is this Princess Leia model. Unfortunately, I have no talent to knit my own hair; hence I cannot hang around like this all the time. If you see me with braided hair, this means that I was with my mother.

Batman forever!




T-shirt: Pull&Bear
Jean: Mavi
Ceket/Jacket: Lartamoda
Çanta/Bag: Koton
Ayakkabı/Shoes: Stradivarius
Kemer/Belt: Seven Hill




16 Eylül 2013 Pazartesi

KURUKAFA KARDESLIGI

McQueen’in kurukafa baskılı eşarpları ilk olarak markanın esas sahibi McQueen abimiz tarafından, 2003 yılının ilkbahar/yaz koleksiyonunun bir parçası olarak yaratılmıştı. O zamandan beri de markaya ait efsane parçalardan biri oldu. Tasarım, 2010 yılında McQueen ölünce daha da bir popülerleşti.

Bu yıl, eşarbın 10. yıldönümü ve bunun şerefine Alexander McQueen ile kurukafaların kralı Damien Hirst arasında kurulan işbirliği gözlerimizi kamaştıracak gibi.




The skull-print scarf has become an iconic McQueen piece ever since it was first showcased by the brand's late eponymous founder, Alexander McQueen, as part of the spring/summer 2003 collection. The design became even more popular when McQueen died in 2010.








Ne tesadüftür ki Hirst de McQueen gibi kurukafalardan pek hoşlanır. 2007 yılında gözlerimizi kamaştıran 'For the Love of God' adlı çalışmasında, 8.601 tane saf pırlantayla süslediği platinden yapılma kafatasını 50 milyon pound’a satarak, bağımsız sanatçı mertebesinden ulaşılmaz sanatçı mertebesine yükselmişti. Böylece, adı kurukafalarla anılır oldu. Markanın kreatif direktörü Sarah Burton da böyle düşünmüş olacak ki 10. yıl için yaratılacak özel koleksiyonda baş rolü Hirst’e verdi.











Incidentally, Hirst is also well-known for using skulls in his work. In 2007 he produced 'For the Love of God', a platinum cast of a human skull encrusted with 8,601 flawless diamonds that reportedly sold for £50 million to a private buyer.











Bu koleksiyon için sınırlı sayıda 30 farklı eşarp tasarlandı. Tasarımlarda Hirst’ün Entomoloji serisine ait resimler var. Dante’nin Inferno’sundan ilham alarak yaratılan bu seride bolca böcek ve kelebek mevcut.



 The collaboration between the iconic British artist and fashion house will see the production of 30 one-off designs, each adapted from Hirst’s Entomology series.

Bu işbirliği aynı zamanda Hirst ve McQueen arasındaki estetik görüşün benzerliğini de gözler önüne seriyor. Her ikisinin de doğadan ilham alarak yarattıkları simetrik tasarımlar buna örnek.

The collaboration seamlessly plays on the shared aesthetic vision of Hirst and McQueen, in which an interest in symmetrical design is combined with strong references to the natural world.




Eşarpların şifon, kaşmir ve ipek gibi farklı kumaşlarda tasarlanmış eşarpları kasım ortasından itibaren Alexander McQueen mağazalarında ve  and alexandermcqueen.comda bulmak mümkün.


They will be available from McQueen boutiques and alexandermcqueen.com from mid-November in chiffon, pongé, twill and cashmere.

15 Eylül 2013 Pazar

Alışveriş Zamanı

En sevdiğim alışveriş mevsimi geldi. Kıştan yaza geçerken aldığın şeyler bir düzensiz olur. Gördüğünü alırsın ihtiyacına göre hareket etmezsin. Fakat, yazdan kışa geçerken alışveriş yapmak ayrı bir keyifli. Kazaklar, paltolar, minicik yün etekler yazlık elbiseler almaktan daha çok eğlendiriyor beni.




Alışverişe giderken rahat giyineceksin arkadaş. Tek parça kıyafettense çift parça daha iyi; sadece alt veya sadece üst denerken komple soyunmazsın. Bir de düz ve rahat giyilip çıkarılan bir ayakkabı çok önemli. Yeni sezon ayakkabıları denemeye üşenmeyelim sonra.





Here it comes; my favorite shopping season. For me, shopping for winter is much more enjoyable than shopping for summer. Sweaters, coats and little wool skirts.and there is also a ‘September issue’ thing in magazines which makes you to buy anything!


Shopping outfit is important. I prefer to wear double-piece outfits. Hence, it become easier to try only top for example. You don’t need to undress completely. Another important thing is to wear flat shoes. If the shoes are easy to remove you can easily try new season’s shoes, right?








Bluz/Blouse: Stadivarius
Şort/Short: Mango
Loafer: Topshop
Kolye/Neckless: Tresera
Şapka/Hat: C&A


12 Eylül 2013 Perşembe

Fendi Cara'yı Korkuttu /Fendi Scared Cara

Uluslar arası it-girl’ümüz Cara Delevingne’ı bir oyunculuk yaparken görmemiştik, o da oldu. Anna Karanina da az biraz oyunculuğunu gördüğümüz Cara bu sefer baş rolde. Çünkü Karl Lagerfeld, Fendi’nin 2013-14 koleksiyonunu gözler önüne serdiği kısa filminde tabi ki de kankası Cara’yı oynatmış.



International it-girl Cara Delevingne finally takes the leading role. We saw her in the Russian classic Anne Karanina before. Her acting chops must have caught the eye of Karl Lagerfeld, because he chose his best friend Cara for his short movie which he reveals Fendi’s 2013-14 collection.




Davet edildiği partide neden korktuğunu anlayamadığımız Cara’ya ünlü model  Saskia de Brauw eşlik ediyor. Evin gerilim yayan sahibi ise Amanda Harlech.

Two girls were invited to a party and we don’t understand why they are scared.  Cara and fellow model Saskia de Brauw running around a poorly-lit mansion, led by a dry and brooding mistress played by Amanda Harlech.



















Gerilim müziği ve Fendi giymiş iki güzele sahip olsa da filminde gerçekten korkunç bir şey olduğu yok. Şahsen Cara’yı Emrah kaşlarıyla şapşal şapşal bakınırken izlemek beni sıktı. Ama en azından filmin bir tarzı vardı.

It has pair of models wearing Fendi and the music of a horror film, yet nothing that scary realy happens. Personally, I really get bored watching Cara’s fake crying and endless silly looks.  But at least the film looks stylish.

Sonunda karizmatik bir İtalyan kızlarımızı kurtardı da rahatladık. Korku ve panik halinde yapılacak en iyi şeyi yaptırdı İtalyan: “Just take the Fendi bags.” Haklı tabi, o çantalar kaç para biliyor musunuz! Filmi Fendi.com sitesinden izleyebilisiniz.

Finally an attractive Italian save the girls and we relieved. And he gave the best advice to be given incase of panic and fear: “Just take the Fendi bags.” He is right. Do you know how much money these bags are! You can watch the movie in Fendi.com

9 Eylül 2013 Pazartesi

Yatak Odası Modası

Yatak odalarının kapısı aralanıyor. Pijamadan esinlenmiş elbiseler, takımlar, gömlekler… 1950’lerin seksi ev kadınları gibi dolaşacağız hepimiz.



Bedrooms’ doors are opening. This fall, dresses, suits and tunics which inspired by pajamas are everywhere . We’ll hang around like 50s sexy housewifes.


Uçuşan ipekleri ve zarif dantelleri ince işçilikle birleşerek üzerine azıcık retro esintisi serpiştirince ortaya çıkan bu “Pijamamı gidim de çıktım şekerim!” görünüşü sonbaharın vazgeçilmezlerinden.




The combination of flowing silks, elegant laces and a little bit retro soul, “I put on my pajamas for work today!” look comes out.




 Mesela ‘çok sert bir kavga sırasında paltosunu almış, evi terk etmiş kadın’larla dolu olan podyum görürseniz o Louis Vuitton’unki. İç giyimden esinlenerek oluşturduğu tasarımlarının üzerine giydirdiği kabanlar ve paltolarla, başka türlü görünmek mümkün değil.

Women on Louis Vuitton’s runway looks like they had a big fight with their husbands and leave the house; just took only their coats.





Marc Jacobs ise pijama veya iç çamaşırı kesimli tasarımlarını parlak kumaşlardan yapıp ince işçilikle süslemiş. Kürkle tamamladığı görünüşler ise, kıyafetleri yatak odası havasından çıkarıp daha bir gece elbisesi görünümüne sokmuş.




On the other hand, Marc Jacobs creates his pajama look with shiny fabrics and fine workmanship. Looks which completed by furs are much more suitable for the life outside the bedrooms.

8 Eylül 2013 Pazar

BARBEKÜ

Geçtiğimiz hafta içinde yüksek lisans için başvurup kabul edildiğim Bilgi Üniversitesi’nin barbekülü tanışma partisine gittim. Programlarla ilgili bilgi almak hocalarla tanışmak ve bedavaya yemek yemek için hoş bir fırsattı.



Last week I went to a barbeque party at bilgi University. I was accepted to its master program. Hence, I went to this meeting party to get information about the program and strictly to eat free food.









Çimlerin üstünde esas amacı bilgi alımı ve kaynaşma olan bu barbekü partisine kombinlerin şahı kot şort ve t-shirt’le gittim. Artık serinleyen İstanbul havasında hem üşümemek hem de ciddi bir havaya bürünmek içinse ceketimi attım omzuma.







For a barbeque party which take place on the grass denim short and T-shirt is the best choice for me. And I take a jacket to avoid myself from the cooling air. Also, it added seriousness to my outfit.








Fakat, 3 Yeditepeli güzel yemeklerin tadını çıkarıp bilgi alırken hava bir anda buz kesti. Ceket bile kurtarmadı yani. Allahtan Bilgi Üniversitesi gelecekteki öğrencileri için her şeyi düşünüp şallar hazırlatmıştı. Kısa günün karı şalımız ve defterimizle güzel bir akşamdı.






      
 


Nevertheless, we, 3 girls from Yeditepe freeze out there. Fortunately, Bilgi University prepared stole for its future students. We return to our homes warm and happy.

şort/short: Mango
T-shirt: Zara
ceket/Jacket: Koton
ayakkabı/sneakers: Pull&Bear
çanta/bag: annemim gençliğinden bir parça markası yok valla:) /vintage
gözlük/sunglass: Koton


photoes by: Eser Kurt & Ayşegül Fişek


6 Eylül 2013 Cuma

Penelope Bizi Provoke Et!

İkinci çocuğunu yeni dünyaya getiren Penelope Cruz, evde oturup çocuklarının anası evinin kadını olma niyetinde olmadığını çok farklı bir projeye imza atarak gösterdi. Eşi Javier Bardem, kendisi gibi yeni anne kardeşi Monica ve dünyaca ünlü Rus manken Irina Shayk ile birlikte Penelope, iç çamaşırı markası Agent Provacateur için fantezi dünyasının kapılarını araladı.




Penelope Cruz wasn't chilling out while she was pregnant. She was busy creating a different Project for lingerie brand Agent Provocateur. To launch the line, called "L'Agent," she directed and produced a short film in cooperation with her sisiter Monica Cruz, her husband Javier Bardem and famous Russian model Irina Shayk.


Monica ve Penelope’nin markaya özel hazırladıkları L’Agent koleksiyonu kadınlardan çok erkeklerin ilgisini çekeceğe benziyor. Zira Penelope’nin yazıp yönettiği koleksiyonla aynı adlı kısa film dudak uçuklatıyor. Oldukça sıcak sahnelerle dolu film Madrid’te çekilmiş. Kendini, iç çamaşırlarıyla arz-ı endam eden şahane kadınlarla dolu bir evde bulan şanslı erkek rolünde ise İspanyol aktör Miguel Angel Silvestre’yi izliyoruz –ki filmi izleyen kadınların dikkatini koleksiyondan çok Miguel çekebilir. Filmin baştan çıkarıcı hatunu ise Irina Shayk tabi ki. Javier Bardem’i ise her şeyin rüya olduğunu gösterip moralleri bozan adam olarak ancak filmin sonunda görüyoruz.



Cruz sisters’ collection appeals men more then women. Because the short film which was written and  directed by Penelope includes realy hot scenes. Movie shoot in Madrid. starring Spanish actor Miguel Angel Silvestre, who finds himself in an opulent home mysteriously full of gorgeous, lingerie-clad women. Ofcourse,  Irina Shaykis the chief seducer. We also see pregrant Monica Cruz for a moment. Javier Bardem appears at the end of the movie as a dream breaker.




Reklam filmi markanın önceki tanıtımlarına göre çok daha gerçekçi (Fleur du Mal neydi öyle!). Koleksiyon da daha ulaşılabilir ve günlük hayatta kullanılabilir parçalardan oluşuyor. Eğer gaza gelir 3-5 jartiyer alıyım derseniz adres Kanyon, Harvey Nichols mağazası.




The short movie itself is much more realistic than previous ads of Agent Provacateur. (Fleur du Mal was realy bad.) Similarly, the collection ia also accessible and pertinent to daily life.

O zaman filmi de izleyelim artık.  / So, lets watch the short movie of Penelope.