20 Ocak 2015 Salı

PHARRELL FEAT. ADIDAS

Elini değdirdiği her şarkıyı altına çeviren, işbirliğinin kitabını yazmış Pharrell moda dünyasına da sihirli değneğini dokundurdu.



Şarkıcı, söz yazarı, yapımcı, olduğu yetmiyormuş gibi bir de moda tasarımcısı olan Pharrell, daha önce Comme des Garçons, G-Shock, Gap, Moncler, Timberland, Louis Vuitton ve Hermes gibi markalarla iş birlikleri yapmıştı. Bu işbirlikleri halkasının en son zinciri ise bir kez daha Adidas oldu.

İtalyan  L’Officiel Hommes’un son sayısında aşklarını itiraf eden ikili, renk renk Superstar’larla bizi bayram çocuğu gibi mutlu etti. Gökkuşağındakinden bile çok rengi içinde barındıran bir koleksiyon hazırlayan Pharrell’in şeker gibi pabuçları Mart 2015’te Adidas’lardaki yerini alacakmış. 


Bu da size “vişne çürüğü kırmızısını mı bayrak rengi kırmızısını mı alsam?” diye kafayı yememek ve istediğiniz renge karar vermek için baya bir zaman tanınıyor demektir. Her rengine sahip olmalıyım diyorsanız ise saygılar...


In the latest issue of L’Officiel Hommes Italia, Pharrell Williams worked with the people from Toilet Paper Magazine, namely Italian artist Maurizio Cattelan, on a psychedelic spread to introduce his next collection with adidas Originals. By now you should all know that 2015 will be all about the adidas Superstar. Pharrell designed a colorful collection of the iconic sneaker for adidas Originals Consortium. Overall it looks like the sneaker will be coming in more than 30 c0lors as part of the collaboration. You can expect the Pharrell Williams x adidas Originals Consortium Superstar Collection to land in stores in March 2015.





7 Ocak 2015 Çarşamba

W MAGAZINE'DEN ŞAHANE PERFORMAS

W Magazine yine yapacağını yaptı. Her yeni yılda bir sayısı ile performansları ile senemizi taçlandıracaklara saygı duruşunda bulunan W Magazine, tavrını bu sene de bozmadı.


Unutulmaz performanslarıyla seneye damgasını vuracak oyuncuları bir bir bulan, onları alıp pamuklara sarmalayıp saran W, gözlerimizin bayram etmesine neden olacak bir çekime imza atıyor. Çekimde kimler yok ki! 


Alan Turing’i şahlandırdığından şüphemiz olmayan Benedict Cumberbatch’den Big Eyes’la gözlerimizi büyütecek Amy Adams’a, American Sniper’la içimizi acıtacak Bradley Cooper’dan Birdman’da uçan performanslar sergilediklerini tahmin ettiğimiz Emma Stone ile Edward Nortan’a kadar sinemanın hasları çekimde yerlerini alanlardan.

İngiltere’de Pop Art’ın bayrağını taşıyan David Hockney’in çektiği aşırı, garip ve büyüleyici resimlerle sizleri baş başa bırakıyor, ellerinizden öpüyorum.


W Magazine is crowned best performances of the year with fascinating photo shoot. This combination of overwhelmingly serious film biographies may have contributed to the sense of abandon that seemed to possess the 39 actors and actresses chosen for this portfolio. 


We can see  almost every outstanding actors and actressess from Benedict Cumberbatch to Amy Adams, Bradley Cooper to Emma Stone. Photoes was taken by the English Pop Art representativeDavid Hockney. Here are the extreme, odd, and truly fascinating photoes of W Magazine.










Bu kadarı yetmez daha fazlasını istiyorum diyorsanız şöyle buyrunuz.
If you cannot get enough more photoes are in here.












5 Ocak 2015 Pazartesi

BARBIE KADAR MUKEMMEL(?) OLMAK

Yıllardır çocukları olmayan ve olması da pek mümkün olmayan bir mükemmelliğe zorlayan, seksist oyuncakların kraliçesi Barbie, ünlü moda evleriyle el ele verdi.


Fotoğrafçı Giampaolo Sgura, modellerden yarattığı oyuncak bebekleri, moda evlerinin tarzlarına göre giydirerek çeşitli Barbie kitleri yarattığı çalışmasıyla gerçekte ne demeye çalışmış bilmem. Fakat, benim anlamak istediğim haliyle oldukça önemli bir şeyler söylemeye çalışıyor gibi.



Barbie bebekler her zaman, küçük kızlara mükemmel vücutlara sahip olmaları gerektiğini, sürekli bakımlı ve güzel giyimli olmak zorunda olduklarını vurgulayan ve toplum tarafından arzulanan hale gelmek için ne yapmaları gerektiklerini küçük yaşta kızların beynine sokan melek yüzlü bir şeytan.

İlerleyen yaşlarda Barbie’lerin görevini alanlarsa modeller oluyor. Sıfır beden vücutlarının üzerinde ünlü markaların son moda tasarımlarıyla salınan modeller, bu sefer de büyük yaştaki kadınlara ‘arzu nesnesi’ olabilmeleri için ders veriyor.




Sgura’nın projesi işte bu nedenle dikkat çekici. Günümüzde kadınlardan paketlenmiş birer oyuncak kadar kusursuz olmaları bekleniyor. Mükemmel fizik ve mükemmel tarz, moda dergileri ve moda devleri tarafından aynı Sgura’nın çalışmasında olduğu gibi paketler halinde bize sunuluyor. Biz de onlara bayılıyor ve onlar gibi olmaya çalışıyoruz.

Moda sektörüne ve model endüstrisine de güzel bir rencide tokadı atan çekimlere baktıktan sonra şu soruya artık doğru cevabı vermemiz gerekiyor; bize sunulan hazır kitler yerine kendi paketimizi kendimizin yaratma zamanı gelmedi mi gerçekten?





Fotographer Giampaolo Sgura, transforms models into Barbie dolls. Each doll is equipped with looks and accessories from famous designers.



This shoot has to be a special meaning. Barbie dolls have always been a ‘perfect model’ for girls. These dolls thought girls to have a perfect body, excellent outfits. Otherwise, they will not be the ‘desired’ or ‘beautiful’ women in society. And that is the importance of Sgura’s photoshoot. It is more than just another fashion shoot, this series seems to take a critical look at fashion culture and the modeling industry. The life of a model can be oddly similar to that of a Barbie doll.the reperesentation of women like a ‘baby doll’ is surely have a problem and its time for us to stans for it and create our own perfect kit just as we want.

















24 Aralık 2014 Çarşamba

BIRI KIMYA'YI DURDURSUN!

Mütevazi, alçak gönüllü, gösterişsiz ve rüya gibi... Tabi ki de Kim Kardashian ve Kanye West çiftinden bahsetmiyorum. Bu sıfatların tam tersini alın, üzerine hafif görgüsüzlük serpin; işte size Kimye!



Geçtiğimiz ay Paper dergisine verdiği anadan doğma pozlarda, poposunu gözümüze sokan ve bize interneti yıkacağı vaadini veren Kim, gerçekten de sözünü tutmuştu. Her yere, her şekilde montelenen poposunun yarattığı sansasyon azalmak üzereyken paniğe kapılan Kim, dillere yeniden dolanmanın yolunu Balmain sayesinde buldu.


Yanına biricik kocasını alarak Fransız modaevi Balmain’ın 2015 İlkbahar/Yaz koleksiyonunun yüzü olan çifti, Oliver Rousteing ne gibi bir gerekçeyle seçti bilinmez ama, Kimye ile birlikte markadan normalden çok bahsedileceğini anlamış bulunmaktayız.


It’s offcial! This graceless, show-off couple is litterally taking over the world, they are like, everwhere. Last month, Kim broke down the internet and before its effect vanished, she born from her ashes with the help of her husband and French fashion brand Balmain.


Balmain take its chance from Kimye, for its 2015 Spring/Summer collection. I really don’t know why Oliver Rousteing chose this couple for the brand’s face, but its sure that, Balmain will be more populer than its previous campaigns.


22 Aralık 2014 Pazartesi

NICKI MINAJ CAVALLI ICIN INSAN OLDU

Bir Nicki Minaj düşünün ki saçları siyah olsun, kıyafetleri neon olmasın, o meşhur kalçaları kumaşların altında gizlenmiş twerk yapamaz hale gelmiş olsun. paralel evrenden solucan deliğiyle gelmiş gibi dursa da, bizim dünyamıza ait olan Anakonda Minaj, gözlerimizi bu sefer sadeliğiyle yakıyor.



Roberto Cavalli ile işbirliğine giren Minaj, 2015 İlkbahar/Yaz koleksiyonu için markanın yüzü oldu. Francesco Carrozzini’nin kadrajına 1960’lı yıllara göndermeli halleriyle yakalanan Minaj, doğal olduğunda ‘aslında gideri var’ görüntüsüyle herkesi ya da en azından beni şaşırttı.


Bu iş birliğine ‘Ne alaka lan?’ diyenlerdenseniz, Cavalli’nin ağzından alakayı yapıştıralım: “Nicki Minaj’ı seçtim, çünkü o, hayat dolu ve Cavalli’nin modern kadınsılığının vücutt bulmuş halini yansıtıyor. Son yıllarda kadınlar vücut şekillerini kıyafetlerle gizlemeye çalışıyorlar. Bu kampanya ile bizim yapmaya çalıştığımız şey ise, kadınlara şu mesajı vermek; vücutlarınızın farkına varın, kıvrımlarından utanmayın ve güçlü durun”


Think about a Nicki Minaj, whit black hair, non-neon outfits and hiding hips under the fabrics, unable to do twerk. Yes its really happened!

Roberto Cavalli has announced Nicki Minaj as the face of the new Spring/Summer 2015 advertising campaign. Nicki looks incredible in the photos shot by Italian photographer Francesco Carrozzini. It seems like wierd to chose her for brand’s face, but Roberto Cavalli explains it reasonably; "I chose Nicki Minaj because she embodies the exuberant and modern femininity of the Cavalli woman. In recent years we have become accustomed to women castigated in clothes that hide their body shapes. With this campaign, I wanted to send a strong countertrend message. I wanted a sensual woman who is aware of her body, who is not afraid to show her curves, rather she make them as a strength."



4 Eylül 2014 Perşembe

DESIGNED BY PABLO PICASSO

Moda ve sanat her zaman içiçe geçen, birbirini etkileyen iki alan olmuştur. İkisi arasındaki paslaşmalara Salvador Dali’nin Elsa Schiaparelli için tasarladığı elbiseleri, Yves Saint Laurent- Piet Mondrian işbirliğini ve daha nicelerini gösterebiliriz. Ne de olsa her ikisinin de bir şeyler yaratıyor; neden omuz omuza vermesinler ki?

Fashion and art has always been in a cooperation. Elsa Schiaparelli’s dresses which was designed by  Salvador Dali or the cooperation between Yves Saint Laurent and Piet Mondrian are just some little exapmles to the passing between these two studies. After all, they both create something.

Moda şovlarını bir nevi Bineal gösterilerine dönerken görmeye artık hepimiz alışkınız. Moda çekimlerinin sanatsallığını da unutmamak gerek. Peki ya moda adına yapılmamış bir sanat eserini modaya alet etmek? Artık böyle bir konseptimiz de mevcut.
İspanyol fotoğrafçı Eugenio Recuencon, özellikle 20. Yüzyıl sanatına hayranlığını dile getirmek için favori ressamı Pablo Picasso’nun çizimlerini gerçekliğe taşımaya karar vermiş. Picasso’ya övgü niteliğindeki çalışmasında Recuencon, Picasso’nun hayal dünyasının bir parçası olan kadın figürlü tablolarını bir moda çekimine dönüştürmüş. Modelleri tablolarda görülen kıyafetlerin neredeyse birebir aynısını giymiş halde kamera karşısında görmek gerçekten büyüleyici. Ne de olsa hepsi Pablo Picasso’nun tasarımı!


Today, fashion show are look like Bineals and fashion photography is an art by itself. But, what about an art piece which turn into a fashion shoot. Well, its real now.
Spanish photographer Eugenio Recuencon has a deep affection and love for the work one of the best-known figures in 20th-century art, his fellow countryman Pablo Picasso.






17 Temmuz 2014 Perşembe

SUMMER COLOR

Yaz gelince insanlar çicek açmazlar mı? Ben açarım, kışın grilerinden siyahlarından kurtulur rengarenk giyinmeye başlarım. Üstelik, resimlerden de anlaşılacağı üzere, renklenme işini oldukça ciddiye alıyorum. Sadece kiyafetlerimi değil tenimi de renklerdirmeye yönelik bu çabam, suratımda tüp patlamış gibi kızararak yanmama nedenoldu. Yine de birkaç güne bu kırmızılığın hafif bronzluğa dönüşeceğini biliyor (umuyor) ve üzülmüyorum.


Ne demiş şair; “Summer; nights get longer, skin gets darker, hair gets lighter”  O zaman renklerimizle oynayalım gençler.



Aren’t we people just blossom with the emerge of the summer? Actually, I do. I get rid of the boring greys and blacks and browns... With the arrival of summer, I get colored. As you can see in the photos, I am really serious about coloring. With my extreme sunburned face I’m like a painters palette. But I’m happy; It's nice to get a tan.


What did the poet said; “Summer; nights get longer, skin gets darker, hair gets lighter”  








Üstümde görmüş olduğunuz bu şahane bluzu ise annem kendi elleriyle ördü. Sağda solda aramayın; kendisi tam anlamıyla anne eli değmiş bir haute couture.

That gorgeous blouse was knitted by my mother. Do not try to find it; because it is really a special haute couture.


Hadi ben gittim.



Bluz/Blouse: Anne eli değmiş/Handmade by mom
Etek/Skirt: Zara
Ayakkabı/Heels: Nine West
Çanta/Bag: Tressera